1. TechnoWhiz (Scratch Jr)
Σε αυτό το project, θα μπούμε ενεργά στο κόσμο του προγραμματισμού. Θα μάθουμε πώς να βάζουμε στη σειρά εντολές στο Scratch Jr, ώστε να δημιουργήσουμε σενάρια και επαναλαμβανόμενες ενέργειες. Ας το διασκεδάσουμε! Ας σχεδιάσουμε αστείες σκηνές, ας ταΐσουμε ένα μικρό τερατάκι, ας εξερευνήσουμε ένα μαγικό μέρος, ας κάνουμε αγώνες και πολλά άλλα! Αυτή η γεμάτη χαρά εισαγωγή στον προγραμματισμό θα δώσει ώθηση στις φαντασιώσεις μας. Προσκάλεσε κι εσύ κι άλλους να γίνουν whiz παιδιά!
Βασικές αρχές Προγραμματισμού για αρχάριους με το Scratch Jr – Coding για παιδιά
Ξυπνήστε το ενδιαφέρον των παιδιών για την επιστήμη των υπολογιστών. Οι δραστηριότητες παρακινούν τους μαθητές να ανακαλύψουν το Coding χρησιμοποιώντας το Scratch Jr. Με αυτόν τον τρόπο κατανοούν τις βασικές έννοιες προγραμματισμού δημιουργώντας απλά γραφήματα και βρόχους. Απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού και περιέχει κινούμενα σχέδια, κολάζ και παιχνίδια.
- Αναγνωρίζουμε βήματα σε ένα πρόγραμμα που έχει συνοχή και γεγονότα όπου το ένα διαδέχεται το άλλο.
- Προσδιορίζουμε τις εντολές κωδικοποίησης και τις τιμές που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας εργασίας.
- Μαθαίνουμε την ακολουθία των βημάτων μιας εργασίας που χρησιμοποιεί εντολές κωδικοποίησης.
- Δημιουργούμε σενάρια που κατευθύνουν την κίνηση, την εμφάνιση και το χρονοδιάγραμμα των γεγονότων.
- Επεξεργαζόμαστε ένα σενάριο προσθέτοντας, κάνοντας επεξεργασία ή διαγράφοντας μια εντολή.
- Ρυθμίζουμε την εμφάνιση και την κίνηση ενός χαρακτήρα.
- Ξεκινάμε ένα σενάριο που θα εκτελείτε με διάφορες μεθόδους
- Ελέγχουμε πότε και πόσο γρήγορα συμβαίνει μια ενέργεια
- Βάζουμε ένα σενάριο σε επανάληψη ή επαναλαμβάνουμε μια ενέργεια.
- Προσδιορίζουμε τη θέση ενός χαρακτήρα στο σκηνικό χρησιμοποιώντας συντεταγμένες x και y.
2. TechnoTales (Scratch Jr)
Σε αυτή την ενότητα οι μαθητές θα γίνουν προγραμματιστές και ψηφιακοί αφηγητές. Θα σχεδιάσουν και θα γράψουν ένα μοντέρνο παραμύθι. Θα μάθουν πώς να χρησιμοποιούν το Scratch Jr, ώστε να δημιουργούν σενάρια που θα δίνουν κίνηση στην δράση της ιστορίας. Θα συνδυάσουν προγραμματιστικές εντολές για να περιγράψουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ήρωας, να βρουν ένα κρυμμένο αντικείμενο, να αναζητήσουν βοήθεια και τέλος να οδηγηθούν σε μία λύση με χαρούμενο τέλος!
Δραστηριότητες Προγραμματισμού για αρχάριους με το Scratch Jr – Coding για παιδιά
Καλώς ήρθατε στον κόσμο του Doding! Το TechnoTales είναι γραμμένο για παιδιά ηλικίας 7 ετών και άνω. Οι πρακτικές δραστηριότητες εξηγούν πώς να δώσετε ζωή σε ένα παραμύθι. Κάθε σελίδα εφαρμόζει μια νέα τεχνική προγραμματισμού.
• Κάνουμε πλάνο μιας ιστορίας, συμπεριλαμβανομένων και των χαρακτήρων, των ρυθμίσεων και του σεναρίου.
• Μετατρέπουμε τα γεγονότα σε σενάρια που δημιουργούν τη δράση.
• Ορίζουμε τις εντολές και τις εντολές coding για να ολοκληρώσουμε μια ενέργεια.
• Αλλάξουμε ένα σενάριο για να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
• Κοινοποιούμε την εμπειρία του coding.
• Ρυθμίζουμε την εμφάνιση και την κίνηση ενός χαρακτήρα.
• Κάνουμε έναρξη ενός σεναρίου με διαφορετικούς τρόπους.
• Εφαρμόζουμε τους κανόνες της λογικής για να κατευθύνουμε την χρονική σειρά των γεγονότων.
• Βάζουμε σε επανάληψη ένα σενάριο ή μια ενέργεια.
• Τοποθετούμε έναν χαρακτήρα χρησιμοποιώντας τις συντεταγμένες x και y.
• TechnoCode 1 & 2 (Scratch)
TechnoCode 1
Σε αυτή την STEM ενότητα, θα γίνουμε προγραμματιστές που σχεδιάζουν ένα διασκεδαστικό Activity Studio για παιδιά που χρησιμοποιούν Scratch. Μέσω της ανακάλυψης και της εξερεύνησης, μαθαίνουμε πώς δημιουργούμε μια σειρά από πρακτικές δραστηριότητες που θα απολαμβάνουμε να κάνουμε. Σαν νέοι προγραμματιστές, θα εφαρμόσουμε υπολογιστική λογική και θα χτίσουμε αλγορίθμους που ακολουθούν εντολές και γεγονότα. Θα μάθουμε πώς να δημιουργήσουμε σκηνές με κίνηση, λαβύρινθους, διαδραστικές ιστορίες και παιχνίδια.
TechnoCode 2
Πυροδοτούμε το ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογίες! Με πρωτότυπες δραστηριότητες θα αναπτύξουμε τις δεξιότητες προγραμματισμού που χρειάζονται για να δημιουργήσουμε έργα τέχνης, να συνθέσουμε μουσική, να δημιουργήσουμε ένα diorama και πολλά άλλα! . Σαν προγραμματιστές, θα χτίσουμε αλγορίθμους που ακολουθούν εντολές, γεγονότα, επαναληπτικές εντολές και συνθήκες. Μετά από κάθε έργο, θα ολοκληρώσουμε τα αρχεία coding ώστε να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε σαν προγραμματιστές!
Scratch για αρχάριους – Προγραμματισμός για παιδιά
Προσελκύστε το ενδιαφέρον των παιδιών για την επιστήμη των υπολογιστών! Σε αυτό το πρόγραμμα STEM, οι μαθητές γίνονται προγραμματιστές και σχεδιάζουν ένα διασκεδαστικό Activity Studio χρησιμοποιώντας το Scratch 3. Μέσω της ανακάλυψης και της εξερεύνησης, μαθαίνουν πώς να δημιουργούν μια σειρά από πρακτικές δραστηριότητες και απολαμβάνουν παιχνίδι!
- Εφαρμογή υπολογιστικής σκέψης για την αντιμετώπιση προβλημάτων
- Σχεδιασμός και οργάνωση ιδεών με σκοπό την ανάπτυξη ενός προγράμματος.
- Δημιουργία σεναρίων για ένα σχέδιο, παιχνίδι ή μια ιστορία.
- Εντοπισμός σφαλμάτων και διόρθωση τους σε ένα σενάριο.
- Ανάπτυξη ενός προγράμματος με χρήση ενός coding journal.
- Καθορισμός της εμφάνισης και της κίνησης ενός χαρακτήρα.
- Έναρξη και εκτέλεση ενός σεναρίου με διαφορετικούς τρόπους
- Έλεγχος του πότε, κάτω από ποιες συνθήκες και αν εκτελούνται κάποιες ενέργειες.
- Δημιουργία μεταβλητών για την παρακολούθηση του σκορ ή του χρόνου.
- Τοποθέτηση των ενεργειών χρονικά με χρήση του broadcasting
3.TechnoTurtle (Python)
Σε αυτή την ενότητα, οι μαθητές γίνονται σχεδιαστές παιχνιδιών. Χρησιμοποιούν την Python και τη βιβλιοθήκη Turtle για να κατακτήσουν λαβύρινθους, να ζωγραφίσουν με την τέχνη pixel, να δημιουργήσουν έναν Mad Lib Generator και να εφεύρουν ένα Παιχνίδι στο λούνα παρκ. Η εισαγωγή στον προγραμματισμό είναι πολύ διασκεδαστική.
Python Προγραμματισμός για παιδιά – Επιστήμη των υπολογιστών για αρχάριους
Προωθήστε το STEM. Οι project-based δραστηριότητες είναι για μαθητές δημοτικού και γυμνασίου και τους βοηθούν να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες προγραμματισμού. Οι μαθητές εξερευνούν τον κώδικα για να καταλάβουν πώς να ακολουθούν τις οδηγίες. Χρησιμοποιούν αυτή τη γνώση για να προγραμματίσουν πρωτότυπες δημιουργίες όπως έργα τέχνης και παιχνίδια.
• Γράφουμε έναν αλγόριθμο χρησιμοποιώντας σύμβολα.
• Δημιουργούμε ένα πρόγραμμα που επιτυγχάνει έναν συγκεκριμένο στόχο.
• Οργανώνουμε τον κώδικα σε ένα πρόγραμμα εισάγοντας και σχόλια.
• Εφαρμόζουμε τεχνικές εντοπισμού σφαλμάτων με σκοπό την επίλυση τους.
• Εισάγουμε βιβλιοθήκες, συμπεριλαμβανομένων και των Turtle, Random, και Time.
• Κατευθύνουμε την κίνηση μιας ρομποτικής χελώνας – robotic Turtle
• Τοποθετούμε ένα αντικείμενο χρησιμοποιώντας συντεταγμένες x και y.
• Επαναλαμβάνουμε ένα σενάριο ή μια ενέργεια σε ένα συγκεκριμένο αριθμό φορών.
• Αποθηκεύουμε την απάντηση ενός παίκτη ως μεταβλητή.
• Εφαρμόζουμε κανόνες λογικής, συμπεριλαμβανομένου του if, elif, και else.
4. TechnoHTML (HTML)
Σε αυτή την ενότητα θα γίνουμε σχεδιαστές ιστοσελίδων χρησιμοποιώντας HTML και CSS! Αρχικά, θα γνωρίσουμε τα βασικά για το Διαδίκτυο και τη γλώσσα HTML. Θα διαχειριστούμε άλλες πηγές κώδικα, για να ανακαλύψουμε ποια είναι η λειτουργία των εντολών και των ετικετών και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του CSS. Έπειτα, θα εφαρμόσουμε τις γνώσεις αυτές στην κατασκευή της ιστοσελίδας μας. Κατά τη διαδικασία σχεδίασης, θα ακολουθήσουμε τους κανόνες, που μας εξηγούν πώς να αλλάξουμε το στυλ του κειμένου, των γραφικών και να προσθέσουμε υπερ-συνδέσεις, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια ιστοσελίδα πλούσια σε υλικό. Αφού ολοκληρώσουμε την ιστοσελίδα μας, θα την ανεβάσουμε στο Διαδίκτυο.
Σχεδιασμός Ιστοσελίδων με HTML και CSS Δραστηριότητες- Προγραμματισμός για παιδιά
Η κωδικοποίηση για αρχάριους είναι πολύ διασκεδαστική. Με τα προσχέδια μαθημάτων HTML δημιουργούμε μια απλή ιστοσελίδα. Στηρίζουμε πλήρως τους εκπαιδευτικούς στόχους STEM στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Έτσι αναπτύσσουμε το ενδιαφέρον των για την επιστήμη των υπολογιστών και τον προγραμματισμό.
• Ορίζουμε το θέμα, το σκοπό και το κοινό μιας ιστοσελίδας.
• Προβάλλουμε τον πηγαίο κώδικα μιας ιστοσελίδας.
• Αποκωδικοποιούμε τη σημασία των HTML και CSS ετικετών.
• Σχεδιάζουμε και οργανώνουμε τις ιδέες των σελίδων.
• Χτίζουμε μια ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας HTML και της δίνουμε στυλ με το CSS.
• Ορίζουμε τα χαρακτηριστικά για το κυρίως σώμα, τα κείμενα και τα γραφικά.
• Εισάγουμε μια εικόνα χρησιμοποιώντας το CSS.
• Προσθέτουμε μια υπερ-σύνδεση σε κείμενο ή μια εικόνα χρησιμοποιώντας HTML.
• Προσθέτουμε meta ετικέτες για λέξεις-κλειδιά και περιγραφή.
• Δημιουργούμε λίστες, φόντο, κατηγορίες ή πίνακες.